Kişinin cilt ve biyolojik yaşı farklıdır. Bu nedenle bazen cilt yaşımızın biyolojik yaşımızı geçtiği olabilir. Bunun nedenleri, açık renk cilt, güneşte fazla kalma, fazla makyaj yapma, solaryum, tüketilen gıdalar, az su içme (günde 2lt.den az), hormonal nedenler, sigara ve alkol tüketimi sayılabilir.

Cilt yaşlanmasın belirtileri; kuru ve parşömen gibi bir görünüm, pullanma, daha sonra göz kenarları, kaş arası, alın ve tüm yüzde kırışıklıklardır.

Cilt altındaki elastik liflerin azaldığını gösteren tüm bu belirtilerin tedavisinde kullanılan yöntemler şunlardır:

Peeling (Cilt Soyma)

Yaşlanma derecelerine göre üç şekilde yapılır.

• Meyve asitleriyle yapılan soft peeling; 20-30 dak. süren bu yöntemde etkili madde olarak meyve asitleri kullanılır. uygulama yapıldıktan sonra kişi sosyal ve iş yaşantısını sürdürebilir. Halk arasında öğle arası estetiği adı verilen bu yöntemle yalnızca kırışıklıkların değil, lekelerin ve sivilce izlerinin de tedavisi mümkün olabilmektedir. Öncelikle sık sık olan seans aralarının daha sonraları ayda bir tekrarlanması yeterlidir.
  • Kimyasal peeling; daha ileri vakalarda, kimyasal maddelerle uygulanan peeling türüdür.
  • Dermabrazyon; ameliyathane şartlarında, genel anestezi altında mekanik olarak uygulanan pelindir.

Botulinum Toksin

Yüzde göz dış birleşeklerinde (kaz ayağı) alın ortası ve alnın tümünde oluşan ve çok sık gördüğümüz kırışıklıkların tedavisinde etkili ve tek yöntemdir. Yıllardır tiklerin ve nörolojik hastalıkların tedavisinde kullanılan bu ilaç son yıllarda estetiktede sıkça kullanılmaktadır.

Bir plastik cerrah, ilacı bölgeye enjekte etmesiyle, uygulanan bu yöntemin etkisi 6ay kadar sürer. Bu süre sonrasında, işlem defalarca tekrarlanabilir. Her hastaya göre dozajı değiştirilebilen bu yöntemde, dozu azaltıp çoğaltarak kişinin isteğine göre, kırışıklıklarda daha doğal ya da daha abartılı düzelme sağlanabilir.

Cilt Altı Enjeksiyonlar

Botulinum toksin yapılan bölgenin altında kalan, özellikle burun – çene arasındaki bölgede ve tüm yüzde görülen kırışıklıklarda tedavi edici olarak kullanılmaktadır. Hatta bu kırışıklıklar oluşmadan kullanılması önerilir.

Amaç, uygulanan maddelerle cilt altındaki elastik liflerin canlanması ve gerginleşmesini sağlamak ve kırışıklıkların oluşmasını geciktirmektir. Bu amaçla ince iğneler ile seanslar halinde cilde uygulanan maddeler arasında; vitaminler ve büyüme faktörleri sayılabilir.