Leke hem kadın hem erkeklerde en yaygın görülen cilt rahatsızlıklardan biridir Leke, normalde cilt rengini veren melanin isimli pigmentin vücudun belirli bölgelerinde cilt altında düzensiz kümelenmesi ile meydana gelir.

Lekeler, cildin hassas olduğu, güneş ve kimyasal maddelerle en fazla temas eden bölgeler başta olmak üzere bazı hastalıklar ve yaşın ilerlemesi ile vücudun her bölgesinde görülebilir. Eller güneş ve kimyasallarla teması nedeniyle, yüz ve boyun cildi ise güneşle olan temas fazlalığından dolayı lekenin en fazla görüldüğü cilt bölgeleridir.

Lekenin Nedenleri Nelerdir ?

• Güneş
  • Hormonal değişiklikleri
  • Bazı sistemik hastalıklar
  • Genetik
  • Enfeksiyonel hastalıklar (Mantar vs.…)
  • İlaçlar (Yanlış kozmetikler ve yanlış uygulamalardır.)

Leke Tedavisinde Kullanılan Yöntemler

Medikal Tedavler
Lekeli bölgeye sürülen ilaçların bölgenin rengini açması.

Kimyasal Peeling
Cildin kimyasal bazda bazı solüsyonlar ile ölü ya da zarar görmüş kısmının soydurularak daha genç olan alt katmanına ulaşılması işlemidir. Leke, iz, kırışıklık gibi kozmetik amaçla uygulamalar yapılabilir. Lekenin ciltteki derinliğine göre yüzeysel, orta ve derin peeling uygulamaları tercih edilebilir.

Dermabrazyon
Elektrikli bir motor ve bu motorun ucuna takılan metal fırça veya elmas başlıkla cildin üst katmanları soydurulur. Lekeli bölgenin derinliğine göre soydurma işlemi gerçekleştirilir.

Mikrodermabrazyon
Vücudun yaşlanmış, lekelenmiş, zarar görmüş dokularını canladırma işlemidir. Özel olarak hazırlanan karışımlar ile ince uçlu iğneler yardımıyla cilde microenjeksiyon yöntemi kullanılarak enjekte edilir.