estetik-burun-ameliyati
Estetik Burun Ameliyatı Hangi Nedenlerle Yapılır?

Burun kişinin yüz bölgesi estetiğini etkileyen en önemli unsurdur. Bu nedenle estetik cerrahi alanında estetik burun ameliyatlarının ayrıcalıklı bir önemi bulunmaktadır. Tıp dilinde rinoplasti ameliyatı olarak adlandırılan bu operasyonların geçekleştirilmesinin 3 temel sebebi bulunmaktadır.

Bunlardan birincisi kişinin burnundaki yapısal bir bozukluk nedeniyle düzgün nefes alamamasıdır. Bu durum genetik sebeplere bağlı olabileceği gibi, yaralanma, çatlama ya da kırılma gibi nedenlerden dolayı hava kanallarının daralması veya tıkanması ile de oluşabilir.

İkinci neden, burnun iç veya dış yapısındaki şekil bozukluklarıdır.

Bunlar yine genetik nedenler, darbe, yanma, kanser veya zehirli maddelere maruz kalma gibi birçok nedenden dolayı ortaya çıkabilir. Özellikle burun gibi dikkat çekici bir organda oluşan şekil bozukluğu kişinin genel görünümünü olumsuz etkiler. Özgüven kaybına ve beraberinde psikolojik sorunlara neden olabilir. Tecrübeli bir uzman doktor tarafından gerçekleştirilecek bir rinoplasti ameliyatı ile bu tip sorunların pek çoğu büyük oranda veya tamamen çözülebilir.

Burun estetiğine yönelten üçüncü sebep ise kişinin estetik kaygılardan ötürü burun şeklini değiştirmek istemesidir. Genellikle toplumdaki popüler sanatçılar ya da moda olan akımlar bu isteğin temelini oluşturur. Kişi burun yapısının en son güzellik anlayışını yansıtmasını veya en sevilen sanatçılara benzemeyi isteyebilir. Böyle durumlarda hasta isteğini tam olarak anlatmalı, doktor da bu arzularının tam olarak gerçekleşip gerçekleşmeyeceği konusunda hastayı doğru ve yeterli düzeyde bilgilendirmelidir.

Estetik Burun Ameliyatı Kimlere Uygulanabilir?

Burun estetiği operasyonlarının gerçekleştirilebilmesi için kişi gelişim çağını tamamlamış ve burun son halini almış olmalıdır. Bu dönem yaklaşık olarak 17 yaşın tamamlandığı dönemdir. Burun estetik ameliyatı olacak kişilerde, fiziksel gelişimin tamamlanmış olmasının yanı sıra kişilik gelişim sürecinin de tamamlamış olması gerekir. Kişiliği yeterli düzeyde gelişmemiş ya da kişilik problemleri olan kişilerin estetik burun ameliyatı olmaları sakıncalıdır. Estetik burun ameliyatı olacak kişilerin belli bir olgunlukta olmaları ve aynı zamanda beklentilerinin düzeyini kontrol edebilmeleri gerekir. Aksi takdirde, gerçekçi olmayan beklentiler, ameliyat sonunda, büyük hayal kırıklıklarına yol açabilir.

Formu Doldurun, Sizi Arayalım.

Doğal Burun Estetiği Nedir ve Neden Önemlidir?

Estetik burun ameliyatı sonrasında güzel bir buruna sahip olmayı hayal edersiniz. Ancak güzel bir burun herşeyden önce doğal bir görünüme sahip olmalıdır.  Doğal burun hem yüzünüze yakışan, hem de estetik burun ameliyatı olduğunuzu başkalarının farketmeyeceği burundur.

Doğal bir buruna ulaşılabilmesi için öncelikle yüzünüze yakışacak bir burun şekli tasarlanmalı ve bu tasarım oluşturulurken  yüzünüzün genel yapısı ve şekli esas alınmalıdır. Hem güzel, hem de doğal bir burun alnınız, yanak ve dudaklarınız ve çenenizin şekli ile uyumlu bir burundur. Ayrıca güzel bir buruna sahip olabilmeniz için doktorunuzla birlikte yüzünüzün altın oranları denilen doğal yapısının gerektirdiği oranlara uygun bir burun modeli tasarlanması gerekir.

Estetik Burun Ameliyatı Muayenesinde Hangi Konular Değerlendirilir?

Burun estetik ameliyatınız için size güven veren ve iyi iletişim kurabildiğinizi düşündüğünüz doktoru seçmeniz çok önemlidir. İlk muayenede doktorunuzu yakından tanıma fırsatı edinecek ve bugüne dek gerçekleştirdiği burun estetiği ameliyatları hakkında bilgi edinebileceksiniz.

Burun estetiği muayenelerini Bakırköy’deki estetik ve güzellik kliniğinde gerşekleştiren Op.Dr.Taha Mehmetoğlu, muayene sırasında her türlü detayı belirtmeye ve aklınızdaki tüm soruları yanıtlamaya özen göstermektedir. Doktorumuz nasıl bir burun hayal ettiğinizi tam olarak anladıktan sonra, yüz yapınızı en iyi şekilde tanıyabilmek için detaylı bir muayene gerçekleştirecektir. Detaylı olarak burun ameliyatı öncesi, ameliyat tekniği ve ameliyat sonrasına yönelik doktorunuzla görüşeceğiniz konuların bazıları şunlar olacaktır.

• Burun kemiği ve kıkırdak yapınız
  • Kemik ve kıkırdaklarınızda eğrilik ya da büyüme olup olmadığı
  • Burun etlerinizde büyüme olup olmadığı
  • Burun tıkanıklığı ya da nefes alma problemleri
  • Yüz şekliniz ve yüzünüzün simetri durumu
  • Burun ucunuzun pozisyonu
  • Cilt kalınlığınız
  • Yaşınız
  • Hayalinizdeki burun şekli
  • Varsa daha önce geçirdiğiniz burun ameliyatı ya da tedavisi
  • Varsa alerji veya solunum probleminiz
  • Kullandığınız ilaçlar
  • Sigara içip içmediğiniz
  • Ameliyatla ilgili beklentileriniz
  • Ameliyat sonrası bakımınız
  • Ameliyat sonunda sizi bekleyen süreçler

Doktorunuz burada belirtilen tüm bu ve benzeri konularda sorularınızı gerekli tüm detayları belirterek yanıtlayacaktır.

Kişiye Özel Bilgisayarlı Burun Tasarımı Nedir?

Kişiye özel bilgisayarlı burun tasarımı ameliyat olacak kişi ile doktorun birlikte karar vererek ulaşmayı hedefledikleri burun modelidir. Güzel ve doğal görünümlü burun estetiği için mutlaka kişiye özel bilgisayarlı burun tasarımı yapılmalıdır. Doktorunuz yüzünüze en uygun burun modelini bilgisayarda fotoğraflarınız üzerinde yapacağı çalışma ile belirleyerek ameliyatınızı planlamalıdır. Burun estetiği ameliyatı olma düşüncesiyle kliniğimize muayeneye gelen hastalarımıza muayene sırasında bu hizmet doktorumuz tarafından sunulmaktadır.

Burun Estetiği Ameliyatı Öncesi Nelere Dikkat Edilmelidir?

Burun estetiği ameliyatınızdan önce mutlaka dikkat edilmesi gereken hususlardan bazıları şunlardır:

• Kadın hastaların burun estetiği ameliyatları adet dönemiyle çakışmamalıdır.
  • Ameliyat ile ilgili kesin kararınızı vermeden önce doktorunuzla burun şekli konusunda her türlü detayı görüşüp hemfikir olduğunuzdan emin olmalısınız.
  • Her beğendiğiniz burun şeklinin yüzünüze yakışmayabileceğini ve yüzünüze yakışan doğal bir burun şeklinin hedeflenmesi gerektiğini unutmamalısınız.
  • Ameliyattan önce herhangi bir kronik hastalığınız ya da kullandığınız ilaçlar varsa mutlaka doktorunuzu bilgilendirmelisiniz.
  • Asprin ve benzeri türde kanamayı arttırıcı ilaçları ameliyat öncesi ve sonrasında kesinlikle kullanmamalısınız.
  • Kullandığınız tüm ilaçlarla ilgili doktorunuza eksiksiz bilgi verdiğinizden emin olmalı, anesteziyi etkileyen ilaçlarınız varsa bu ilaçları ne zaman kullanmanız gerektiği ile ilgili doktorunuzun yönlendirmelerine uymalısınız.
  • Şayet sigara kullanıyorsanız, burun ameliyatınızdan bir süre önce ve sonra sigara kullanımınıza ara vermelisiniz.
  • Burun ameliyatınızdan bir önceki gece yarısından itibaren sıvı ya da katı herhangi bir gıda tüketmemelisiniz.

Estetik Burun Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Estetik burun ameliyatı genel anestezi gerektiren bir ameliyattır. Bu nedenle, tüm diğer genel anestezi gerektiren ameliyatlar gibi, yeterli donanıma sahip hastanelerin ameliyathane ortamlarında yapılmalıdır. Burundaki problemin yapısı ve büyüklüğü ameliyat süresini etkiler; ancak çoğunlukla 1 ile 4 saat içinde ameliyat tamamlanır.

Burun ameliyatı sırasında doktorunuz ile daha önce tasarladığınız modele ulaşılmasını sağlayacak şekilde burun kemiği ve kıkırdaklar şekillendirilir. Bu şekillendirme sırasında fazlalıklar alınır, çukurluk ya da eksiklikler ise dolgu yapılarak tamamlanır.

Burun estetiği ameliyatı sanatsal bir yaklaşım gerektirir ve her cerrah kendi estetik yaklaşımı ile kendine özgü bir teknik kullanır. Op.Dr.Taha Mehmetoğlu’nun burnunuza uygulayacağı burun estetik ameliyatı yöntemi ile ilgili olarak doktorumuz ile iletişime geçiniz.

Burun Estetiği Ameliyatı Sırasında Ağrı Hissedilir mi?

Bildiğiniz gibi burun estetiği ameliyatları çoğunlukla genel anestezi altında yapılmaktadır. Bu nedenle ameliyat sırasında herhangi bir ağrı hissetmezsiniz. Burun estetiği ameliyatı ülkemizde en sık yapılan estetik ameliyatların başında gelir ve bu alandaki gelişmelerin sonucunda ameliyat sırasında ağrı hissetmemenizin yanında, ameliyat sonrasında da ağrılarınız kısa süreli ve hafif düzeyde olacaktır.

Burun Ameliyatı Sonrası Sizi Neler Bekliyor?

Estetik burun ameliyatı sonrası çoğu kişinin tahmin ettiğinden çok daha rahat geçmekte ve rahatlıkla katlanabileceğiniz hafif düzeydeki ağrılar ağrı kesici ilaçlarla kontrol altında tutulmaktadır. Kendinizi nasıl hissettiğinize bağlı olarak, ameliyat olduğunuz günün akşamı ya da ertesi gün evinize dönebilirsiniz.

Burun ameliyatı sonrası iyileşme dönemi ayakta geçirilen bir süreçtir ve bu süreçte dışarı çıkıp rahatlıkla gezip dolaşabilirsiniz. Düşünülenin aksine burnunuzda, göz kenarlarınızda aşırı morarma ve şişlik oluşmayacaktır. Ameliyattan birkaç gün sonra şişlikleriniz hafifçe artabilir. Bu durum sizi endişelendirmemelidir, çünkü oluşan bu şişlikler ve oluşmuş ise morarmalar takriben 1 hafta içinde hızla inerek kaybolacaktır. Özetle, ameliyatınızdan 1 hafta sonra sanki hiç ameliyat olmamış gibi hissedecek ve normal hayatınıza döneceksiniz.

Burun şeklinizin tam olarak ortaya çıkması ve oturması ise en az 6 aylık bir süre gerektirmektedir. Bu zaman zarfında, özellikle ilk aylarda daha da dikkatli olmak kaydıyla, burnunuzu darbelerden ve güneş ışığından korumanız büyük önem taşır. Ayrıca bu süreçte gözlük kullanmanız burnunuzu olumsuz etkileyeceği için lens kullanmanız gerekecektir.

Estetik Burun Ameliyatı Sonrası İyileşme Döneminde Nelere Dikkat Edilmelidir?

• Yere doğru eğilmekten ve ağır şeyler kaldırmaktan kaçınınız.
  • Aşırı efor gerektiren işler yapmamalısınız.
  • Burnunuzu dış etkilerden ve darbelerden korumalısınız.
  • Burun şeklinizin zaman içinde oturacağını hatırlamalı ve ameliyatı takip eden ilk günlerde burun şeklinizle ilgili olumsuz fikirlere kapılmamalısınız.
  • Düzenli spor yapıyorsanız takriben 1 ay kadar bir süre ara vermelisiniz.
  • Gözlük kullanıyorsanız ameliyatı takip eden 3 aylık dönemde gözlük kullanımınıza ara vermeli, bu zaman zarfında mümkünse lens kullanmalısınız.
  • Ameliyat sonrası iyileşme döneminin başlarında mümkün olduğunca burnunuzu ve yüzünüzü güneş ışınlarından korumalısınız.